Fundersam

 
Det måste vara fantastiskt att vara 3 år och känna till hundra procent att man faktiskt vet allting bäst. Ingen tvekan om att det kanske finns någon med i alla fall liiite mer erfarenhet och kunskap, som t ex mamma eller pappa. Ja, det måste kännas lite bra – önskar att man själv ibland hade något av den egenskapen, total avsaknad av självkritik. Det vore väl något?
 
Hade en härlig upplevelse igår. Simone sprang in i köket där jag satt och ammade Mikaela. Hon sprang fram till påsen med tunnbröd, slet snabbt som ögat ut ett bröd och började trycka i sig. Eftersom jag ammade fick jag försöka få henne att sluta genom att säga till på skarpen, vilket hon givetvis inte lyssnade till. Till slut fick jag av henne påsen ändå och jag försökte få henne att säga "förlåt att jag tog brödet" eller ngt sånt och samtidigt titta mig i ögonen. Det tog väl kanske en tio försök innan hon lyckades, men till slut. Direkt efter det kom det fantastiska. Hon bara slängde sig runt min hals och sa "Du är bäst i hela världen, mamma!". Gissa om man blir lite förvånad, särskilt med tanke på det valda tillfället! Ja, dom är ett alldeles eget släkte, de små liven….
 
 

Lämna en kommentar